Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Plodný úplněk

Úplněk, to je pravidelná klasika. Každý ho prožívá jinak, někdo ho naopak vůbec neprožívá. Ale když dorazí superúplněk, to bude asi něco pro každého. Protože jak cokoliv dostane přízvisko super, to už Něco znamená. Vemte si jen to, jak z obyčejného marketu vznikl supermarket.  To už je jinej level. A mít něco super je zkrátka většinou výhra. 

Říká se, že úplněk má vliv na citlivější osoby, takže z tohoto pohledu jsem asi v kategorii citlivek. Zbylých sedm fází Měsíce mě nijak nedojímá a nedostihuje. To jen ukázkově a trošku trapně tradičně úplněk. To pak nespím, hojně piju a špatně jím (hojně znamená nevhodně a špatně míněno zdravotně). Většinou převalovávání se kolem druhé, třetí hodiny vzdávám a jdu dělat, že je normální ráno. Musím uznat, že když se zmátořím, tak jsem stejně čilá jako v běžném ránu o pár hodin později. Dříve jsem čas využívala k tišším domácím činnostem jako žehlení nebo úklid, což jsou aktivity, na které v běžném lidském čase nějak není pro zajímavější aktivity dostatečný prostor.

Později jsem však – k nelibosti vlastní domácnosti – zjistila, že nejen tělo, ale i hlava je v tuto dobu na příjmu. A dokonce jako by mozek fungoval jiným způsobem: využíval obvykle nevyužité buňky a najednou poskytoval víc variant a nabízel širší možnosti. Vzduchem zřejmě touto dobou létají volné nápady, mozek ztrácí zábrany a múzám nejenže povoluje vstup, ale dokonce je snad čímsi láká. A tak jsem začala nabízené přijímat a stala se tak trochu prostředníkem a zapisovatelem kolemlétajícího. Nebyla jsem v polospánku nebo v náměsíčním stavu, všechno jsem vnímala, jen to všechno šlo tak nějak jednodušeji, lehčeji, chce se mi říct až „samo“. Trpíce zřejmě lehkou formou paranoi jsem v následujícím dni jsem zjišťovala, že opravdu nedošlo k porušení autorského práva a co je psáno je nejen dáno, ale i nevykradeno. A nutno radostno říct, že bylo vše k mému oddechu super legální.  

Zajímavé je, že nemusím sledovat kalendář ani jiné rádce, abych si předem pohlídala negativní vliv Měsíce na můj spánek a pozitivní vliv Měsíce na mé aktivity. Přijde to samo, asi proto, že má fakt sílu. Nejdřív jsem totiž i přemýšlela nad tím, jestli si sama částečně ony stavy „měsíční nabuzenosti“ nezpůsobuju. Asi jako když se někdo předem nervuje z pátku třináctého a vlastně si tím sám způsobí újmy na zdraví či další nepříjemnosti. Zjistila jsem ale, že (většinou) dopředu nevím, kdy to přijde. Nemám tedy nic a nikoho, co a kdo by mi úplněk předem hlásil. A asi je to dobře, kdoví, jestli by to kouzlo neztratilo svou sílu a síla nepřišla o své kouzlo.

Tentokrát ale o superúplňku díky superpropagaci vím. PR manager Měsíce udělal slušnou práci a informace se ke mně dopředu dostala. A tak se trochu těším a trochu děsím, co mi tahle superúplňková noc přinese. Pokud nebude plodná ve směru jakkoliv tvořivých aktivit ani nevyleštím vanu a toaletu do zrcadlova, vidím to už jen na jednu možnost. Jak v té supersvětlé noci nebudu moc ani spát ani psát, tak v nejhorším zavolám své superkámošce. Ta moje supervýlevy i v nevhodných dobách suprově snáší a ještě pořád mi neřekla, že mě vlastně nesnáší. Třeba z toho bude plodný (roz)hovor. Dobrá kamarádka se totiž nezíská v kdejaké superslevě, víme?

Tak superdobrou noc!

Autor: Tereza Cimburková | neděle 10.8.2014 13:13 | karma článku: 11,34 | přečteno: 860x
  • Další články autora

Tereza Cimburková

Vzpomínání se starostkou TĚCH Lidic

Dnes je to 76 let od vypálení obce Lidice. O rozhovor jsem požádala paní Veroniku Kellerovou. Osmým rokem je starostkou „těch“ Lidic. Ale není s obcí s tragickou minulostí spjatá jen pracovně, ale velmi osobně, rodinně.

10.6.2018 v 14:18 | Karma: 17,96 | Přečteno: 531x | Diskuse| Společnost

Tereza Cimburková

S Taťánou o stáří a rodině

"Na konci záleží jen na tom, aby na Vás někomu záleželo." Toto motto by se dalo tesat do kamene. Rozhovor o životě se seniory a pro seniory s Taťánou Gregor Brzobohatou.

5.2.2018 v 20:24 | Karma: 9,89 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

Tereza Cimburková

Stáří vpřed

Mikuláš má svátek dneska, ale chodil už včera. Stejně jako byl včera Mezinárodní den dobrovolníků. Ti ale chodí nejen jednou do roka. Svatý Mikuláš, proslulý svou štědrostí k potřebným, by měl dost radost.

6.12.2017 v 12:02 | Karma: 14,54 | Přečteno: 512x | Diskuse| Společnost

Tereza Cimburková

Lidice: 75 let

Vzpomínky na vzpomínání lidických žen. Vzpomínky na porevoluční Lidice. Povídání o tom, proč je důležité uctít odvahu. Červnové povídání s Miroslavem Kalibou, synem lidické ženy, čtyřiadevadesátileté čiperné Miloslavy Kalibové.

10.6.2017 v 9:38 | Karma: 13,45 | Přečteno: 368x | Diskuse| Ostatní

Tereza Cimburková

Utíkat ve správný čas

Běh na dlouhou trať nebyla nikdy moje silná stránka. Na základce jsem byla rychlá. Nejlíp mi šly stometrové sprinty. Ale protože běh asi tenkrát nefrčel jako dneska, dostala jsem jinou nabídku.

31.8.2016 v 7:54 | Karma: 12,33 | Přečteno: 280x | Diskuse| Letní běh
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 822x
S láskou a zaUjetím píšící a překládající dablmatka a kulturomilka.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy