Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Apríl aneb Mezinárodní den paranoie

Začne to hned po ránu. „Pěknej svetr!“ chválí dcera můj výběr oblečení. Jasně, zašeptám si podezíravě a jdu se okamžitě převlíknout. „Mě bolí břicho, asi bych neměl jít do školy,“ stěžuje si pro změnu synek. Jasně, říkám mu se spikleneckým mrknutím oka, na které nereaguje a odchází do koupelny. Jsem na to zvyklá, hrne se to nás ze všech stran. Člověk se prostě musí obrnit a vydržet.  Když to dopoledne syn potřetí zvrací, dochází mi, že ne všechno bude dneska Sranda a opět mi naskakuje husina z vidiny předlouhého dne. Mezinárodního dne paranoie. 

„Dorazil ti ten balíček?“ „Ne, jakej?“ A teta po operaci kolene se rozzuřeně kulhá vynadat maloměstské poště (službu má její bývalá spolužačka ze základky), zavolá si vedoucí a stěžuje si na neschopnost a nespolehlivost celé pošty, která nedokáže za celý týden doručit narozeninový balíček její jediné neteři, přičemž mlátí o přepážku potvrzeným Podacím lístkem. A když odbelhává z pošty, je ještě celá rudá, ale zároveň spokojená, že jim konečně po letech řekla to svoje, protože k tomu měla důkaz jak hrom. Vtom cinkne esemeska: „April. Dorazilo.“ No, teta si – april, neapril -  může začít zvykat na novou poštu v deset kilometrů vzdáleném sousedním městě.

Klasický Aprílový žertík, kterých je dnes jistě i kolem vás mnoho, a to s různými stupni zlomyslnosti. Jak vidno, i z jedné celkem nevinné legrácky prvního dubnového dne se může stát doživotní komplikace! Anebo také doživotní děs z tohoto dne plného legrácek!  

Je to už drahno let, co mi můj chlapec po více než roční známosti zavolal chvilku před schůzkou: „Hele, já už nedorazím.“ Já na to: „Jako dneska?“ On: „Jako nikdy.“ Haha. No jo, je první duben. „To je ale fakt blbá sranda,“ sprdla jsem ho (možná proto už mě nechtěl). Blbý to bylo (pro mé srdce rozhodně), sranda to nebyla. Sranda pak byla, když si to za měsíc rozmyslel. Ale to jsem už já považovala maximálně za opožděný Apríl, a jak zpívá moje oblíbená Helenka (ano, tohle je Apríl!), tentokrát jsem se smála já. Nicméně byl to zlom, kdy jsem začala být k prvodubnovým zprávám podezíravá na druhou stranu. Ne, že by to mohl být Apríl, ale že by to být Apríl nemusel!

Proč mi dnes přišla pozvánka na seminář „Pořádek v hlavě i na stole“!? Je to náhoda, nebo Apríl, nebo se už i veřejně ví, že jsem chaotik a zmatkář prvního stupně, který se potřebuje naučit být pořádnější ve všech směrech, lépe plánovat a programovat? Paranoia vzrůstá! Dnes by bylo lepší nic nečíst, nic neposlouchat. Lehnout si s knížkou Jiránkových vtipů do postele a vypnout telefon. Ale to nejde, musím fungovat, k čemuž patří i nasávání informací. Některé zprávy jsou na hranici. Děje se u nás tolik podivností, že mnoha aprílovým zprávám bych se nedivila, ani kdyby vyšly na světlo světa i v ostatních dnech roku. Proto dnes těžko rozeznávat realitu a aprílorealitu.

Budoucímu králi Británie už lezou zoubky. Omezení na D1. Jágr prezidentem. Hrášek je skvělý do polévek nebo jako příloha k masu. Ani zpráva, které bych se dříve obvykle okamžitě vysmála jako prvoplánovému aprílu, mě nenechá zcela klidnou: Prezident vyhlášen sexy mužem republiky. No považte, když mohl být Paroubek sexy mozkem a bylo to myšleno vážně. Nemluvě o tom, že prezident byl zvolen lidem a je jím tudíž zřejmě milován jak po duchu, tak po těle.  

Holografické pražské vystoupení Kurta Cobaina patří k těm průhledným i bez legrace nadruhou, ale rozhodně je zajímavé, že právě on umřel pár dní po Aprílu, letos je to přesně 20 let a já si dodnes pamatuju, jak můj brácha chodil nevěřícně sem tam a říkal, to není možný, to je nějakej blbej zpožděnej Apríl. Následuje informace o baletním talentu trojské gorilí samice (celkem roztomile aprílové, asi že mám slabost pro zvířátka, když tedy nejsou na konci televizních zpráv), a hned poté zpráva od mé oblíbené kavárny: prý mají všechny výrobky ručně vyráběné, bez polotovarů a náhražek. To jako že to tak ve skutečnosti není? Je to jen dnešní Apríl a to, nad čím si s Fair Trade a/nebo farmářským pocitem pochutnávám, je perník z prášku od Vitany?

Ale tak úplně všichni si přece srandu dneska nedělají. Například dobročinný jarmark. Těžko by si dovolili pozvat na akci dobrodince, kteří by doma popadli hračky, oblečení a další přebytečné potřebnosti a vyrazili je nabídnout těm, co je na rozdíl od nich opravdu využijí. A tak by tito bohumilí lidé donesli krabice věcí ke dveřím charity, kde by na ně čekal jen nalepený papír s nápisem „Apríl!“ Tak že bychom alespoň sociální záležitosti odškrtli? Opět těžko, protože třeba taková skupina The Tap Tap, složená z tělesně postižených studentů a absolventů škol pražského Jedličkova ústavu, je známá svým černo-černým humorem, a to zcela celoročně.

Přesto má, doufejme, všechno přeci jen své hranice. Už se vidím, jak paní o holi nabídnu před supermarketem pomoc s odnesením tašek do auta, a pak s pokřikem „Apríl!“ zdrhám pryč i s její desetikorunou z košíku.

 

P.S. A nejvtipnější mi přijde, že ještě prvního dubna se může podávat daňové přiznání, takže když tam bude chyba – byl to jen Apríl, státe!  

Autor: Tereza Cimburková | úterý 1.4.2014 14:00 | karma článku: 17,87 | přečteno: 2228x
  • Další články autora

Tereza Cimburková

Vzpomínání se starostkou TĚCH Lidic

Dnes je to 76 let od vypálení obce Lidice. O rozhovor jsem požádala paní Veroniku Kellerovou. Osmým rokem je starostkou „těch“ Lidic. Ale není s obcí s tragickou minulostí spjatá jen pracovně, ale velmi osobně, rodinně.

10.6.2018 v 14:18 | Karma: 17,96 | Přečteno: 531x | Diskuse| Společnost

Tereza Cimburková

S Taťánou o stáří a rodině

"Na konci záleží jen na tom, aby na Vás někomu záleželo." Toto motto by se dalo tesat do kamene. Rozhovor o životě se seniory a pro seniory s Taťánou Gregor Brzobohatou.

5.2.2018 v 20:24 | Karma: 9,89 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

Tereza Cimburková

Stáří vpřed

Mikuláš má svátek dneska, ale chodil už včera. Stejně jako byl včera Mezinárodní den dobrovolníků. Ti ale chodí nejen jednou do roka. Svatý Mikuláš, proslulý svou štědrostí k potřebným, by měl dost radost.

6.12.2017 v 12:02 | Karma: 14,54 | Přečteno: 512x | Diskuse| Společnost

Tereza Cimburková

Lidice: 75 let

Vzpomínky na vzpomínání lidických žen. Vzpomínky na porevoluční Lidice. Povídání o tom, proč je důležité uctít odvahu. Červnové povídání s Miroslavem Kalibou, synem lidické ženy, čtyřiadevadesátileté čiperné Miloslavy Kalibové.

10.6.2017 v 9:38 | Karma: 13,45 | Přečteno: 368x | Diskuse| Ostatní

Tereza Cimburková

Utíkat ve správný čas

Běh na dlouhou trať nebyla nikdy moje silná stránka. Na základce jsem byla rychlá. Nejlíp mi šly stometrové sprinty. Ale protože běh asi tenkrát nefrčel jako dneska, dostala jsem jinou nabídku.

31.8.2016 v 7:54 | Karma: 12,33 | Přečteno: 280x | Diskuse| Letní běh
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vláda je pro preventivní zadržení zbraně. Podezřelé nákupy se mají hlásit

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  15:46

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  15:41

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Seniorka při vystupování spadla pod tramvaj a zemřela, policie stíhá řidiče

24. dubna 2024  13:51,  aktualizováno  15:21

Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  15:19

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 822x
S láskou a zaUjetím píšící a překládající dablmatka a kulturomilka.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy