Trend vymalovávání

18. 04. 2016 21:41:04
Antistresové omalovánky jsou hit. Je to super už proto, že je co dávat k narozeninám téměř každému, kdo "nic nechce" nebo "už všechno má". Dárek v podobě vymalovánek a pastelek je prostě skoro sázka na jistotu.

Nechci se chlubit, ale já jsem na to, že vymalovávání funguje pozitivně na mozek člověka - dospělého - zjistila už dávno. S dětmi si v raném věku hrajete často na hodně děsné hry, ze kterých se (klišé neklišé) fakt blbne. Já jsem dělala KUK i na pošťáka. Malování je z těch příjemnějších her, naštěstí moje první dítko začlo malovat asi v roce a půl, takže mě od KUKání zachránilo. Jen jsem prostě ten nápad nezpeněžila. Ale to zrovna mě fakt nevadí. Hlavní je mít na pastelky.

Když nad tím tak přemýšlím, možná jsem to byla častěji já, kdo o pár let později říkal dcerce: "Pojď, budem si kreslit." A skočila jsem po jejích krtečcích, princeznách, konících a ponících. Protože - ať si kdo chce co chce říká - prostě to JE uklidňující. Je fuk, jestli vám to jde nebo nejde. Prostě si čmarykáte, přemýšlíte nad výběrem barev (někdy ani to nemusíte, když vám je samo děcko určuje), brebentění spolukreslívího můžete buď vnímat nebo si jej "pustit" jako hudbu v pozadí. Doufám, že si se mnou bude chtít malovat i poté, co začne chodit do školy.

Dneska jsme ale zkusili něco jiného, kreslit "zentangle". Neboli to, čím jsme si jako děti při nudných hodinách zdobily sešity, ale v trochu sofistikovanější verzi. To mělo být. Já jsem se držela na své úrovni čmarykání, moje dílo nebylo nijak závratné, s ostatními (včetně dětí) i neporovnatelně a zcela objektivně horší, ALE vůbec mi to nevadilo. Skoro dvě hodiny jsem totiž nemyslela na nic jiného. Žádný pracovní deadline, žádné myšlenky na školu synka, žádné myšlenky na nový samoúčes dcerky... Jen vymalovánka.

Výsledek by asi stál za posudek psychologa. Dcerky byl veselý a rozjařený, řekla bych až ukázkově šťastné dítě. Synek už je starší, v jeho díle se zjevovaly otázky filozofické a životní. Můj diagnostikovat nemůžu a ani nechci, hlavní bylo, že splnil nečekaný úkol. Odpočinek, klid, harmonie. Ale vlastně i to se v obrázku odrazilo. A možná - vlastně určitě - proto je vymalovávání tak uvolňující, vrací nás totiž do dětství, kdy jsme žádné (velké) starosti neměli.

Autor: Tereza Cimburková | pondělí 18.4.2016 21:41 | karma článku: 10.23 | přečteno: 428x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Hobby

Táňa Lišková

Kočkou může každá být... :)

Každá žena může být kočka :) stačí pro to jenom občas trochu udělat. Kdo chce - hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. Souhlasíte?

18.3.2024 v 15:40 | Karma článku: 12.38 | Přečteno: 382 | Diskuse

Petr Lukáš

Ucháč obrovský, jedlá jarní houba, i když trochu s výstrahou

Momentálně to vypadá, že rostou jarní druhy hub, tak jsem se byl podívat na jedno místo, kde rostou kačenky české. Kromě kačenek potěšil i tento ucháč.

17.3.2024 v 14:19 | Karma článku: 5.70 | Přečteno: 123 | Diskuse

Rudolf Pekař

Zhubni!

V dnešním záplavě informací o různých dietách a způsobech, jak zhubnout a vést zdravější životní styl, je snadné se ztratit. Jsem jedním z těch, kteří se dlouhou dobu snažili najít správnou cestu k zdravějšímu životu.

15.3.2024 v 16:45 | Karma článku: 4.96 | Přečteno: 182 | Diskuse

Petr Lukáš

hlíva hnízdovitá, pěkná nejedlá a smradlavá

V podzimních a zimních měsících se můžeme setkat s touto barevnou hlívou, která je ale bohužel nejedlá.

7.3.2024 v 14:03 | Karma článku: 4.38 | Přečteno: 81 | Diskuse

Táňa Lišková

Lehni si a jdi už spát!

Víš, co se ti může stát? Aneb taky Vám do noci šrotují hlavou myšlenky a někdy máte pocit, že by den měl mít 40 hodin? Nejste v tom sami! Ještě že mám kočku, která mě hlídá... :)

6.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 11.49 | Přečteno: 278 | Diskuse
Počet článků 46 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 818

S láskou a zaUjetím píšící a překládající dablmatka a kulturomilka.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...